"Xerion" Alicja Minicka



Opis: 


Intrygująca zagadka kryminalna w futurystycznym świecie
Jest rok 2095. Ziemianie pokojowo koegzystują z Veterianami, ale stosunki między rasami bywają napięte. Na planecie Xerion dochodzi do serii zabójstw. O pomoc w złapaniu przestępcy główna komendant xeriońskiej policji prosi detektyw Werę Daber. Śledztwo z dnia na dzień rozwija się w najmniej oczekiwanym kierunku, przynosząc zaskakujące odkrycia.


Premiera: 25.05.2021
Ilość stron: 220
Wydawnictwo: Oficynka





Moja opinia:


  Ziemianie i Vaterianie w 2095 roku. Na planecie Xerion dochodzi do serii zabójstw. Główny komendant xeriońskiej policji zwraca się o pomoc do detektyw Wery Daber. Śledztwo sukcesywnie prowadzi do celu. Co odkryje kobieta? Kim jest morderca? Jaki ma motyw?

    W mojej książkowej pasji jest miejsce na wszystkie gatunki literackie. Co prawda po niektóre sięgam zdecydowanie rzadziej niż po inne, ale lubię sobie urozmaicić tematykę. Dlatego tym razem postanowiłam skusić się na sci-fi. A dokładnie futurystyczną wizję Ziemi i kryminał w jednym. Tytułowy Xerion jest nazwą planety, na którą razem z detektyw Werą Daber wyruszymy, aby dopaść sprawcę serii zabójstw. Już na wstępie autorka przenosi nas do świata pełnego unowocześnień. Świata pełnego zaskakujących udogodnień życia codziennego. Wszelkiego rodzaju porty kosmiczne, systemy biologiczne czy kapsuły. Zdecydowanie przeniosłam się w czasie. Rok 2095 w wyobraźni autorki różni się kolosalnie w odróżnieniu do tego, z czym mamy styczność na co dzień. Pod tym względem jestem zadowolona. Prowadzone śledztwo było w porządku ale niestety nie wywołało efektu wow. Dlatego, że miałam wrażenie, iż niektóre wątki były na siłę rozciągane. Natomiast pod względem ilości bohaterów zostałam przytłoczona. Pojawiało się wielu bohaterów wymienionych z imienia i nazwiska, którzy sugerowali mi ich jakąś pozycję w tej historii. Niepotrzebnie tak szczegółowo zostali opisani. Odciągali moją uwagę od istoty problemu i głównej tematyki tej powieści. Powiem szczerze z że czytałam lepsze książki z tematyką fantasy i kryminału. W głównej mierze się wynudziłam. A szkoda. Okładka i opis mnie skusiły, natomiast wykonanie pozostawia wiele do życzenia. Niestety nie polecam ale zawsze mówię, abyście wyrobili sobie własne zdanie. Przecież nie wszystko każdemu podoba się w takim samym stopniu.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz