"Złamana" Broken Trylogy. Tom I" J.L. Drake



Opis wydawcy:


Savannah Miller, córka burmistrza Nowego Jorku, zostaje porwana. Dzień po jej dwudziestych siódmych urodzinach ktoś łapie ją, nakłada na głowę worek i zabiera od wszystkiego, co do tej pory znała.

Jej dalsze życie staje się walką o przetrwanie. Savannah jest bita, głodzona i traktowana jak zwierzę. Umieszczona w pokoju bez okien zaczyna tracić poczucie rzeczywistości oraz mijającego czasu. Ale przede wszystkim kobieta traci nadzieję, że ktoś ją znajdzie i ocali.

Jednak pewnej nocy grupa amerykańskich żołnierzy przychodzi jej na ratunek, zabierając ją do bezpiecznego miejsca. Dziewczyna ma dwie opcje do wyboru. Albo zostanie pod ich ochroną i będzie przestrzegała zasad, albo odejdzie, mając pewność, że wkrótce wróci do swoich oprawców.

Savannah wybiera pierwszą opcję.
W nowym miejscu dziewczyna próbuje stanąć na nogi. Wszystko, co ją otacza, jest dla niej przerażające. Jednak najbardziej przeraża ją Cole Logan, a właściwie krążące o nim historie. Mężczyzna jest kimś ważnym i każdy mówi o tym, jak szybko potrafi zabić człowieka. Pewnego dnia Savannah go pozna.


Tom: I
Seria: Broken Trylogy
Premiera: 04.08.2022
Ilość stron: 339
Wydawnictwo: NieZwykłe




Moja opinia:


      Savannah Miller jest córką burmistrza Nowego Jorku. W ciągu jednej chwili traci wszystko. Jej świat się wali. Dzień po dwudziestych siódmych urodzinach zostaje porwana. Trafia do piekła. Gehenna trwa i nic nie zwiastuje, że coś się zmieni. Kobieta jest przygotowana na wszystko - na najgorsze też. Ale los lubi zaskakiwać.
    Pewnej nocy grupa amerykańskich żołnierzy szturmem odbija kobietę. Shadow zawsze wygrywają. Są niezniszczalni a dowodzi nimi Cole Logan a krążące o nim legendy nie napawają optymizmem. 
   Czy Savannah zostanie z nimi ma ich warunkach do czasu, gdy cała sprawa zostanie wyjaśniona? Czy może jednak odważy się wrócić do domu, gdzie czeka ją najpewniej powtórka tego, czego doświadczyła? Co zrobi, gdy pozna Cole'a? 

   Opis coś zdradzał. Nawet sporo. Ale wiecie co? To mnie zupełnie nieprzygotowało na ilość bólu, jakie zawierają początkowe sceny. To było jak rzucona bomba, która przygniata i wbija w ziemię. Taka ilość zła. Taka ilość bestialstwa. Taka ilość okrucieństwa. Serce mi się krajało, gdy czytałam te makabryczne opisy. Opisy znęcania i testowania granic wytrzymałości. Młodej kobiety, która zaznała piekła za życia. To było dla mnie niewyobrażalne. 
    Historia Vivienne mocno mną wstrząsnęła. Zaserwowała mi pełną paletę emocji. A mając na uwadze kolejne sceny i kolejne wątki miałam wrażenie, że los jest względem niej za bardzo okrutny. Uczepił się niej niczym ten rzep. A ją bardzo polubiłam. Taka zwyczajna a jednocześnie taka wyjątkowa. 
   Jestem pod wrażeniem budowania kreacji bohaterów. Zarówno tych pierwszoplanowych, jak i pobocznych. Szczególnie członkowie Shadow mnie mile zaskoczyli. 
   Trochę za mało dla mnie Sługów Diabła. Wprowadzili taki zamęt i słuch o nich zaginął. Mam nadzieję, że w kontynuacji będzie coś o nich więcej bo czuję niedosyt.
   Sporym zaskoczeniem dla mnie było to, że Savannah wypowiadała się w pierwszej osobie, a Cole w trzeciej. Nie mogłam się do tego przyzwyczaić. Zbyt sztucznie to wyszło. Z większą przyjemnością czytałabym spostrzeżenia Cola i jego osobiste przemyślenia. To jeden z większych minusów.
   Drugie to fakt, że o ile autorka wyśmienicie poradziła sobie z budowaniem napięcia, elementami zaskoczenia i całą otoczką mafijności i bezwzględnością o tyle zabrakło mi rozwinięcia wzajemnej fascynacji głównej pary bohaterów. Brak tego stopniowania chemii. Tego przyciągania i żaru. Strasznie słabo to wpadło na tle wcześniej wspomnianych rzeczy.
   Bardzo dobrze prowadzona akcja. Sensacja i dynamika wciąga do reszty. Odpowiednia dawka zagmatwania powodowała, że razem z bohaterami starałam się rozwikłać tę zagadkę. Zagadkę, której prawda szokuje i wprowadza w niemałą konsternację. A to dopiero początek. Początek, który zostawił mnie z szaleńczo bijącym sercem i ogromem niepewności. Mimo minusów mam w planach sięgnięcia po kontynuację. Korci mnie okrutnie sprawdzić co się wydarzy i jak bardzo jeszcze okrutnie zadrwi z nich los.

Polecam 






Współpraca: Wydawnictwo NieZwykłe



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz