"Zemsta kruka. Zemsta Castillo. Tom I" Agnieszka Brückner



Opis:

Eva Casco nie jest typową księżniczką mafijną, która żyje w złotej klatce i czeka na aranżowane małżeństwo. Dziewczyna jest bękartem. Co prawda ojciec – don prowincji Palermo Francesco Valenti – zapewnił jej dach nad głową i obiecał ją wykształcić, jednak nie oznaczało to, że będzie ją kochał lub traktował z szacunkiem.

Kiedy Eva kończy osiemnaście lat, dowiaduje się, jakie plany ma wobec niej ojciec. Dziewczyna otrzyma wykształcenie, ale równocześnie będzie szkolona, aby mogła zostać szpiegiem i zabójcą. Eva odmawia, co kończy się pierwszą lekcją za nieposłuszeństwo.

Teraz Eva ma dwadzieścia trzy lata i nie jest już przestraszoną kobietą. To okrutna zabójczyni wykonująca zlecenia bez cienia emocji.

Jej kolejne zadanie polega na zdobyciu informacji dotyczących młodego dona prowincji Katanii – Ivo Castillo. Mężczyzna właśnie przejął stery po zmarłym ojcu. Może się okazać, że będzie to pierwsze zlecenie, które sprawi, że Eva zacznie pragnąć od życia czegoś więcej. Czegoś, czego nigdy nie miała. Ale przecież marzenia są dla księżniczek, a ona nigdy nią nie była.


Tom: I
Seria: Zemsta Castillo
Premiera: 16.02.2022
Ilość stron: 296
Wydawnictwo: NieZwykłe




Moja opinia:


"Nigdy nie zapomnę, jak to jest być złamaną z rozkazu własnego ojca. Człowieka, który z założenia powinien chronić mnie przed wszystkim złem tego świata, a nie je tworzyć..."


   Eva Casco przynależy do mafii. Ale nie jest typową księżniczką. Jest owocem gwałtu, do którego don prowincji Palermo, Francesco Valenti, się nie przyznaje.
    Zmuszony do zapewnienia odpowiedniego wykształcenia Evy, postanawia zrobić to tak, aby samemu jak najwięcej zyskać.
    Postanawia stworzyć z niej idealną, zimną, niezwykle skuteczną zabójczynię. W wieku 18 lat Eva dowiaduje się o tym i się sprzeciwia, co skutkuje karą. Najgorszą z możliwych dla kobiet w tym wieku. 
   Po 5 latach katorżniczych ćwiczeń i szkoleń Eva już nie jest tym, kim była. Francesco dopiął swego. Stworzył potwora. A teraz mam dla niej zadanie: ma sprawdzić młodego dona prowincji Katanii, Ivo Castillo, który właśnie przejął stery po zmarłym ojcu.
   Co takiego się wydarzy? Czy Ivo okaże się być taki sam jak Francesco? A może będzie całkiem inny, co pozwoli mu powoli zburzyć mur wokół serca Evy? Czy Eva pozwoli sobie na zemstę na "tatusiu"? Czy nadarzy się okazja, by uwolnić się ze szponów diabła?

    W temacie powieści mafijnych nie jest łatwo wybić się czymś nowym. Czymś, co się nie powtórzy. Co okaże się perłą w mętnych wodach. 
   Debiut Agnieszki Brückner wybił się. A wszystko przez kobiecą postać, która na każdym kroku zaskakiwała i powodowała niemałą rewolucje. Zarówno na kartach powieści, jak i w mojej głowie oraz sercu.
   Eva została ograbiona z niewinności, a w zamiar został jej zesłany mrok. Pełen pakiet, który powodował, że skóra cierpła na wieść o jej kolejnych poczynaniach. To niezwykle charakterna i silna postać. Odważna, bez skrupułów, bezduszna i przebiegła. Inteligencją przebija wszystkich. Taka z niej trochę serialowa Nikita. Budziła podziw u jednych i przerażenie u innych. Lepiej było nie stawać się jej ofiarą. Egzekutora ponad skalą. 
   Autorce już na wstępie właśnie należą się brawa za tak silną osobowość. Tak samo jak za pomysły tortur, które powodowały, że żołądek zawiązywał się na supeł a w gardle czułam żółć. Bestialskie, niezwykle okrutne zagrywki zdecydowanie działały na wyobraźnię. Z jednej strony obrzydzały a z drugiej wciągały niczym spirala w sam środek wydarzeń. Wydarzeń, które dostarczały ogromną dawkę adrenaliny. To było genialne. 
   Cały obraz mafijnego światka, intryg, spisków i zagrywek trzymał w niepewności. Podsycał moją ciekawość. Pochłaniał zupełnie. W takim stopniu, że oczyma wyobraźni przeniosłam się do bohaterów. Porzuciłam swoją rzeczywistość na poczet historii równie gorącej, co piekielnie niebezpiecznej.
   W moim odczuciu jest to świetny debiut. W dodatku nie odczuwałam tego. Aż się dziwiłam, że nim jest, bowiem autorka swoim stylem i prowadzeniem wydarzeń nie dała mi ani razu tego odczuć. Na serio. Jestem zachwycona tą historią. Czytałam ją z ogromną przyjemnością. Dostarczyła mi ogromu wrażeń i jeszcze więcej emocji. Już nie mogę się doczekać kontynuacji. 
   A jeśli się zastanawiacie czy warto czytać, to ja wam mówię, że koniecznie! Zobaczcie sami jak smakuje zemsta. Przekonajcie się, do czego jest zdolna bestia ukryta w ciele kobiety. Nie raz wprawi wam w osłupienie.

Polecam.
   




Współpraca: Wydawnictwo NieZwykłe





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz