"Zdradzę ci sekret" Agnieszka Stokłosa



Opis:


Ile tajemnic można ukryć w latach milczenia? 

Laura i Julia znają się od lat. Połączył je przypadek i wspólna praca przy fabrycznej taśmie. Choć każda z nich ma swoją trudną historię, niestrudzenie dążą do szczęścia i nie pozwalają, by to, co przeszły, kładło się cieniem na ich obecnym życiu. Jednak kiedy pewnego dnia Julia otrzymuje wiadomość od znienawidzonego ojczyma, przeszłość powraca do niej w wyjątkowo bolesny sposób. Chcąc pomóc przyjaciółce, Laura również będzie musiała stanąć twarzą w twarz ze swoimi demonami. W tej nierównej walce przyjaciółki będą mierzyć się ze wstydem, zdradą, sekretami, oszustwami i szantażem. Tylko czy w tym całym zamieszaniu nie przegapią szansy na szczęście i miłość?



Premiera: 29.03.2022
Ilość stron: 266
Wydawnictwo: Novae Res




Moja opinia:


"Cuda naprawdę dzieją się wokół nas, trzeba je tylko dostrzec."


   Laura i Julia znają się od lat. Los połączył drogi dwóch Polek z bagażem doświadczeń przy okazji pracy w niemieckiej fabryce samochodów. Od tamtej pory są w stałym kontakcie ze sobą, mimo iż dzielą je niemałe kilometry.
   Los kolejny raz postanowił przewrócić życie kobiet do góry nogami.
   Julia dostaje wiadomość od znienawidzonego ojczyma. To dla niej powrót do koszmarów sprzed lat. 
   Laura natomiast pomagając Julii będzie musiała przy okazji uporać się ze swoimi problemami i swoją przeszłością, która musi zostać wyjaśniona, aby kobieta mogła w końcu ruszyć do przodu.
   Czy wszystko się powiedzie? Czy dziewczyny pokonają wszystkie problemy? Czy będą szczęśliwe? Jak sekrety wpłyną na najbliższe im sercu osoby?

   Kobieta jest z natury ciekawska a mnie ogromnie zaintrygował sekret, który w tytule debiutu autorki w połączeniu z okładką wyzwolił masę pytań w mojej głowie.
   Na sam początek wysuwa się piękna przyjaźń między kobietami. Niczym siostry się wspierają i sobie pomagają. Bezinteresownie, bo same doskonałe wiedzą, ile warta jest każda pomoc. To było bardzo dobrze przedstawione. 
   Autorka cały czas podczas czytania lektury podsuwała gdzieś drobne podpowiedzi odnośnie tajemnic. Wydarzeń z przeszłości, które de facto mocno mnie zaskoczyły. Nawet bardziej zszokowały, wyzwoliły chęć mordu a nawet zniesmaczenie, biorąc pod uwagę Laurę. Ten wątek nadal jest dość kontrowersyjny i budzi wiele sprzecznych emocji. We mnie również.
   Powieść jest wielowątkowa. Z uwagi na ilość stron może nawet dzieje się zbyt wiele. Osobiście, ale to oczywiście tylko moje prywatne zdanie, lepiej wyglądałoby to wszystko, gdyby cała fabuła została podzielona na pół. Na dwa tomy, dzięki czemu każda z głównych bohaterek miałaby swój czas. Tak troszkę się tego wszystkiego tutaj nawarstwiło. 
   W dodatku opisy. Tych również jest bardzo dużo. Z początku miałam przez to ogromny problem z wczuciem się w historię. Wnoszą one wiele, co prawda, ale w pewnym momencie mnie przygniotły i odebrały radość z czytania. Śmiało można byłoby dodać dialogi, zamiast opowiedzieć to co się wydarzyło przez narrację. 
   Dobry start, świetny pomysł na powieść ale wykonanie nie do końca przypadło mi do gustu. Przekonajcie się sami, czy wam się spodoba, czy podzielicie moje zdanie.





Współpraca: Wydawnictwo Novae Res









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz