"Origami. Twój papierowy świat" Anna Franek


Opis wydawcy:

Prawie 30 pomysłów na to, jak stworzyć własny papierowy świat.

Papier, choć jest materiałem nietrwałym, może zachwycić formą. Już od najdawniejszych czasów odgrywał szczególną rolę w życiu Japończyków. Tam powstała sztuka origami.

Początkowo, kiedy papier był bardzo cenny i trudno dostępny, origami miało charakter sztuki sakralnej – w Japonii składanki robiono i wykorzystywano podczas ważnych ceremonii. Dziś origami służy zabawie, ale może też być wspaniałą formą rozwijania zdolności manualnych, wyobraźni i cierpliwości. A ponadto potrafi być niezwykle relaksujące!

Modele przedstawione w książce podzielono ze względu na stopień trudności. Każdy z nich został dokładnie opisany i zilustrowany. Samodzielnie zrobione zwierzęta, kwiaty, samochody czy pudełka można wykorzystać do stworzenia fascynującego, papierowego świata zabawy.


Premiera: 11.01.2023
Wydanie: Drugie 
Ilość stron: 88
Wydawnictwo: RM



Moja opinia:


    Zwierzątka z papieru. Ten cudowny sposób pomysł pokazał mi lata temu mój syn, kiedy był małych chłopcem. Robił łabędzie, robił zajączki, robił koszyczki wielkanocne. Jak ja z uwielbieniem w oczach patrzyłam jak on czaruje. Ta dokładność i cierpliwość. Jak ja mu zazdrościłam tych zdolności i chęci. Całkowicie zapominałam o tym. Dopiero ten poradnik mi przypomniał. A że moja córka jest w odpowiednim wieku do takich zabaw i jest skora do prób składania postanowiłam, że zobaczę co skrywa ta pozycja.
   Przede wszystkim okładka przyciąga wzrok. Autorka na wstępie pokazuje wszystko co niezbędne aby przystąpić do pracy. I zaczynamy. A czekają na nas najrozmaitsze zwierzątka, kwiaty, łódki, doniczka a nawet tyranozaur. Każda z propozycji została drobiazgowo i przejrzyście krok po kroku pokazana. Bez żadnych komplikacji szybko spod zwinnych paluszków wyskakują kolejne cuda. 
  Łatwe, szybkie i przyjemne. Dzieci, te starsze, jak i dorośli mogą tworzyć. A nic nie sprawia większej frajdy, niż wspólna zabawa z dzieckiem i zacieśnianie relacji.  A że apetyt rośnie w miarę jedzenia to po złożeniu wszystkich pomysłów podanych przez autorkę można stworzyć z tego wszystkiego świetną zabawę. Jaki będzie jej temat? Zoo? Farma? Ogród? Wszystko zależy od wyobraźni. Potem można postawić prace na półce i podziwiać. Budować swoją pewność siebie, pasje i hobby. To zdecydowanie lepsza opcja niż wszędobylska elektronika. 
   Świetna pozycja dla każdego bez względu na wiek. Dla dziecka, mamy, babci, cioci a nawet pani w szkole od nauczania wczesnoszkolnego. Pozycja warta uwagi. Piekna, przejrzysta i przystępna.

Polecam 



Współpraca: Wydawnictwo RM

#recenzja 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz