"Zawsze tylko ty" Paulina Bondaruk

 




Opis:

   
Alicja, młoda studentka psychologii, od czterech lat jest zaręczona z Kamilem. Dziewczyna coraz częściej zaczyna jednak dostrzegać, że w ich związku coś się psuje - ukochany nie poświęca jej już tyle czasu i uwagi, co kiedyś, przez co oboje zaczynają się od siebie oddalać. Sytuację komplikuje fakt, że w życiu Alicji nagle pojawia się nowy mężczyzna. Paweł, przystojny i inteligentny kolega z uczelni, bardzo szybko staje się dla niej kimś znacznie więcej niż zwykłym znajomym ze studiów. Nieuchronnie zbliża się moment, w którym nie da się już dłużej uciekać przez wyborem: serce czy rozum? Może okazać się, że będzie już za późno, by podjąć słuszną decyzję…


Premiera: 11.02.2021
Ilość stron: 404
Wydawnictwo: NovaeRes








Moja opinia:


   Alicja jest studentką trzeciego roku psychologii na jednym z warszawskich uniwersytetów. Od kilku lat jest w związku z Kamilem a pół roku wcześniej się zaręczyli. Kiedy Ala przeprowadza się do Warszawy jej relacje z Kamilem powoli ulegają zmianie. Już nie jest taki czuły i troskliwy a dodatkowo ma dla niej coraz mniej czasu, tłumacząc się pracą. Ma przyjaciółkę Magdę, z którą zna się od jakiegoś czasu oraz Anię, ze studiów. Nowy rok akademicki się rozpoczyna a do jej grupy dołącza nowy chłopak, który przeciąga ją do niego...
   Paweł mieszka z mamą a jego ojciec jest pilotem. Chłopak po nieszczęśliwym związku i ciężkich chwilach postanawia zmienić uczelnię. Ma przyjaciela Marka, którego zna od małego. Paweł trafia do grupy Ali, którą jest zauroczony od samego początku. Niestety dziewczyna ma narzeczonego. Ale czy to jest przeszkodą do lepszego poznania onieśmielającej koleżanki?
   Czy zauroczenie zmieni się w miłość? Czy Ala wybierze Kamila? Czy może zdecyduje się na Pawła? Co z nimi wspólnego ma przeszłość i co ona wniesie? 

   Kolejny debiut na moim recenzenckim stosiku. Uwielbiam je za ten powiew świeżości na rynku wydawniczym i tę tajemniczość, jeśli chodzi o styl i sposób przelewania słów na papier. Jeśli mam taką okazję, to daję szansę kolejnym debiutantom - przecież każdy od czegoś zaczynał, prawda? W tym przypadku w oko od razu wpadła mi okładka. Romantyczna, nie przeładowana. Do tego opis, który mocno mnie zaintrygował. Autorka bowiem w fabule zamieściła jedną główną bohaterkę i dwóch kandydatów do jej serca. Do walki o miłość. Już na pierwszy plan od razu pojawia się zawiłość relacji bohaterów. Autorka bardzo dokładnie ją przedstawiła. Tak jak ciągłe wahanie się głównej bohaterki. Co prawda jako studentka psychologii powinna być troszkę bardziej stanowcza i zdecydowana. Ale nikt nie powiedział, że musi być perfekcyjnie i idealnie. Dzięki temu historia jest bardziej wiarygodna i rzeczywista. Tak samo jak kandydaci do serca Alicji. Od samego początku nie spodobał mi się narzeczony dziewczyny. Kamil był taki zimny, ignorancki, myślący o sobie. To on rządził a ona musiała się do niego dopasować. No irytował mnie i to bardzo. Ja rozumiem, że znają się od kilku lat, że są narzeczeństwem ale kto tak traktuje kobietę i kto na to pozwala? Miałam ochotę mu wygarnąć. Elegancikowi, który zachowuje się jak król, jak władca. I mimo wszystko, że do samego końca nie zmieniłam co do niego zdania, to autorka bardzo skrupulatnie pokazywała jego zachowanie, jego charakter. Co spotkanie, co wątek to nic się nie zmieniał na lepsze a rzekłabym, że nawet na gorsze. Miłość czy przywiązanie? Ten dylemat ma Alicja. A los postanowił podłożyć jej kłodę pod nogi. Przeszkodę do ślubu w postaci Pawła. Ten chłopak to kompletne przeciwieństwo Kamila. Miły, grzeczny, empatyczny, troskliwi i opiekuńczy. Z sercem na dłoni. Ideał chłopaka, zdawać by się mogło. Nie miałam do niego żadnych zastrzeżeń. Nawet, gdy wdał się w romans z Alą. Wszak serce nie sługa a błądzić rzeczą ludzką. Co prawda nie pochwalam takich relacji ale ta w tej książce była bardzo fajna. Romantyczna i spontaniczna. Zadurzyli się w sobie na wzajem. Co prawda nie znajdziemy tu scen uniesień i pikantnych opisów ale są one zbędne. Autorka postawiła na naturalność relacji i jej zawiłość. Nie potrzeba było odwracać od tego uwagi scenami seksu. Paulina świetnie sobie poradziła z utrzymaniem mojego zainteresowania. Ani na moment się nie nudziłam. Cały czas akcja trzymała mnie w nerwowości i tym zaciekawieniu kogo Alicja wybierze. Bo do samego końca nie miałam pewności. Szczególnie, gdy do głosu doszła przeszłość Pawła. No działo się tu dużo. Historia okazała się być na tyle wciągająca, że przeczytałam ją całą na raz. Nie robiłam przerw. W gruncie rzeczy nawet nie wiem, kiedy doczytałam do końca. Po prostu popłynęła razem z książką. Autorka ma fajny styl. Lekki i umie przyszpilić do fotela czytelnika mącąc co rusz trochę uspokojone wody. To emocjonalna historia pełna wewnętrznej walki młodej dziewczyny. Walki o miłość i szukanie szczęścia. Starło się przyzwyczajenie i przywiązanie ze świeżością i gwałtownymi, nieplanowanymi uczuciami. Jedno tylko co jest w moim odczuciu nie tak, to zbyt mała naturalność, zarówno niektórych dialogów jak i opisów. Ale to dopiero pierwsza książka. Debiut, który wyszedł bardzo dobrze. Jestem pozytywnie zaskoczona. Wierzę, że kolejne będą jeszcze lepsze i jeśli będę miała okazję je przeczytać to z przyjemnością je Wam zrecenzuję. Także jeśli szukacie książki o gwałtownej miłości i walki rozumu z sercem to jest to książka dla Was. Powinna się Wam spodobać.

Polecam.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz