"Cienie przeszłości" Patrycja Zdanowska

 




Opis:

   
Nicolas Lomeli jest przystojnym, tajemniczym "biznesmenem" z Hiszpanii. Dwadzieścia lat temu przez spór zwaśnionych rodzin dochodzi do strasznego wypadku, w którym ginie jego matka. W niewyjaśnionych okolicznościach dochodzi również do śmierci przypadkowych ludzi. Mężczyzna wiele lat później próbuje odkupić winy swojej rodziny. Prowadząc interesy w jednym z polskich miast, poznaje dziewczynę, której losy śledził przez lata. Fascynacja młodą kobietą powoduje, że postanawia nie wyjawiać jej prawdy.
   Klara Lewis jest 27-letnią piękną blondynką wspinającą się po szczeblach kariery w jednej z dobrze prosperujących firm w centrum Warszawy. Pewnego wieczora zastaje swojego chłopaka w ramionach innej. Zmęczona ciągłymi rozczarowaniami postanawia całkowicie zmienić swoje dotychczasowe życie. Klara nie spodziewa się, że na jej drodze stanie tajemniczy mężczyzna z zagranicznymi korzeniami, który zmieni jej rzeczywistość.
   Czy skrywana przez niego tajemnica wyjdzie na światło dzienne, niszcząc tym samym jej uczucia względem niego?


Premiera: 2020
Ilość stron: 265
Wydawnictwo: Ridero




Moja opinia:


   Klara po śmierci rodziców wiele lat temu musi radzić sobie sama. Przeprowadza się do stolicy, by się uczyć i pracować. Ma chłopaka, którego pewnego dnia zastaje w jednoznacznej sytuacji z ich szefową. Dziewczyna go rzuca ale Alek nie ma zamiaru odpuścić. Klara ma dość i zostawia wszystko za sobą, by wyruszyć ku nowemu. Do Sopotu, do swojej przyjaciółki, która niedługo wychodzi za mąż. Podczas podróży, prawie na miejscu łapie gumę. Pomaga jej tajemniczy i przystojny mężczyzna mówiący po angielsku z hiszpańskim akcentem...
   Nicolas Lameli jest biznesmenem. Przystojnym, seksownym i zabójczym mężczyzną. Ale on ją zna. To jej losy śledzi od kilku lat, bowiem ich drogi już w przeszłości się ze sobą splotły. A ona tego nie wie. Między nimi wytwarza się chemia. A że Nicolas nie ma zamiaru jej
 teraz zostawi, to za wszelką cenę chce ją przy sobie zatrzymać. Do akcji wkracza pożądanie...
   Czy on wyzna jej prawdę? Czy ona go pokocha? Czy będą razem? Czy może znajdzie się ktoś, dla kogo Klara będzie przeszkodą? Czy mroczna strona Nicolasa da o sobie znać? Czy Klara go zaakceptuje takim, jakim jest? Czy ona wie, na co się pisze?
 
   O tej książce słyszałam co nieco.  Przypadkiem trafiłam na profil autorki na instagramie, gdzie znalazłam konkurs, w którym do wygrania była właśnie ta książka. Udało mi się złapać szczęście, bowiem los się do mnie uśmiechnął. W podziękowaniu za wygraną obiecałam kilka słów po przeczytaniu lektury. Troszkę musiała poczekać w kolejce ale jest. I od razu zaznaczę, że otrzymałam wersję po wprowadzonych poprawkach. Nie mam zielonego pojęcia jak znaczące były to poprawki, bowiem nie czytałam książki przed tymi zmianami. Autorka zabrała mnie do świata zwykłej dziewczyny, która uważa, że ciągle trzyma się jej pech i nieszczęścia. Najpierw śmierć rodziców, teraz zdrada partnera. Okazała się być całkiem sympatyczną osobą. Miłą, uprzejmą, z artystyczną duszą, która pragnie miłości i takiego zwykłego zainteresowania. Bycia tą jedną jedyną. I los już szykuje dla niej kolejną niespodziankę. Stawia na jej drodze przystojnego i ociekającego testosteronem Nicolasa Lameli. To pewny siebie, zaborczy i niebezpieczny mężczyzna. Jak coś chce to bierze. Twardy, zimny i nieustępliwy. Bezlitosny dla wrogów. Ale jak trzeba, to umie okazać swe serce i lepszą stronę osobowości. A ją wyciąga na wierzch właśnie Klara. Ich relacja rozwija się dość szybko. Wręcz ekspresowo. Nie zabrakło pikanterii i miłosnych zabaw. Scen dla niegrzecznych dziewczynek. Jeśli chodzi o akcję i wątki to trafnie dobrane i tworzyły zgraną opowieść. Wydarzenia trzymały w nerwowości na ciąg dalszy. Było ryzykownie, niebezpiecznie i czuć było śmierć. Opisy bestialstwa i karania wrogów głównego bohatera prze niego samego miały tę moc. Do samego końca śledziłam ich poczynania, które z każdą kolejną kartką nabierały rozpędu. Ale niestety jest kilka minusów. Po pierwsze troszkę gryzie mi się zachowanie głównej bohaterki. Z jednej strony miła, uprzejma, kulturalna, skromna a z drugiej przeklinająca, lubiąca procenty i z uśmiechem na ustach przyjmuje drogie podarunki. Niby coś tam jest pokazane, że jej nie do końca to odpowiada ale przygarnia wszystko z uśmiechem na ustach. Główny bohater odrobinkę zbyt miękki. Ciągle tylko jego dobre serce i szastanie gotówką a mroczny świat, w którym żyje gdzieś zeszedł na dalszy plan (Przynajmniej na początku). Plan, który potem dość fajnie został ukazany. Choć odrobinę, bo jego jest mi zdecydowanie za mało. Dialogi i żarty Klary, i jej przyjaciółki Matyldy momentami jakby wyrywały się nie pytane. Takie nieproszone i nie w punkt. To co mnie drażniło na początku to samozachwalanie się bohaterów. Zdecydowanie lepiej wyglądałoby to, gdyby było w formie opisu czy słów narratora. A tak wyszli jak dla mnie dość narcystyczni. Niestety nie przypadła mi do gustu scena erotyczna w samolocie, bowiem uwłacza to godnemu traktowaniu kobiety. I na myśl wpada mi pierwszy tom serii Blanki Lipińskiej - takie moje spostrzeżenie odnośnie podobieństwa. Niektóre dialogi były naciągane, trochę sztuczne. Zabrakło mi tej naturalności. Historii niczym samym życiem pisanej. Historii, która tak jakby była podzielona na dwie. Z jednej strony ciągłe zakupy, seks i bycie ze sobą a tuż za rogiem mafia, śmierć i latające kule. Zbyt gwałtowny przeskok. Zabrakło mi takiego spowolnienia akcji, takiego leniwca, który pozwoliłby mi na delektowanie się scenami, opisami czy ogólnie historią. Ogólnie książka nie jest zła. Jest ciekawa i intrygująca a bohaterowie fajni w odbiorze. Mimo minusów i kilku zebranych moich okiem niedociągnięć warto zwrócić na nią uwagę. Szczególnie, że będzie tom drugi, po który z chęcią sięgnę. Wszystko dzięki finiszowi tej powieści, który urwał się w dość ciekawym momencie. Uważam, że warto przeczytać tę lekturę wyrobić sobie o niej własne zdanie. Pomysł na fabułę i bohaterów przypadł mi do gustu. Czy przypadnie i Wam?


Polecam.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz