"Strzyga" Aldona Reich

 RECENZJA PATRONACKA




Opis:

Tym razem bohaterowie „Beboka” muszą połączyć siły, aby uporać się ze strzygą, która szuka zemsty za wyrządzoną w poprzednim życiu krzywdę. Gdy w jednym z wrocławskich klubów zostają znalezione zwłoki mężczyzny ze zmasakrowaną twarzą, nikt się nie spodziewa, że historia miała swój początek dużo wcześniej, w zupełnie innym miejscu. Z przyczyn formalnych Duńczyk, a właściwie inspektor Marcin Sawczuk, zostaje odsunięty od sprawy, dlatego o pomoc prosi Tomasza Radwana. Dziennikarskie śledztwo, wspierane nieformalnie przez Duńczyka oraz hakera Trolla, sięga od niemieckiej Kolonii po białoruską granicę. Czy zamieszany w morderstwo biznesmen, zaginiona młoda Białorusinka, podobnie wyglądające i odnalezione przed laty w zupełnie innej części kraju zwłoki mają ze sobą coś wspólnego? Jak znaleźć mordercę, skoro nikt nie jest tym, za kogo się podaje?


Premiera: 26.02.2021
Tom: II
Seria: -
Ilość stron: 304
Wydawnictwo: Vectra







Moja opinia:


   Przed Tomaszem Radwanem nie lada wyzwanie. W jednym z wrocławskich klubów znaleziono zwłoki Krzysztofa Romańczuka. Marcin "Duńczyk" Sawczuk zostaje odsunięty od sprawy. Mimo to pomaga. Tak jak haker Troll. W tym składzie mają dużą szansę na rozwikłanie zagadki. Śledztwo trwa. Ślady prowadzą do zaginionej Białorusinki. Kim ona była? Dlaczego zginęła? Dlaczego ktoś zamordował Romańczuka? Kim jest strzyga i w jakim celu powróciła? Kto za wszystkim stoi? Kim są Brennerowie?

   Za mną wszystkie dotąd wydane książki autorki. Wszystkie trzy: "Tylko dobrzy ludzie zostali", Życie 2.0" oraz "Bebok", którego kontynuacja jest właśnie "Strzyga". Poza tym "Beboka" oraz "Życie 2.0." objęłam patronatem medialnym. Już dziękowałam za tę szansę ale podziękuję jeszcze raz. Tak jak i za tę powieść. Powieść, która w moim odczuciu jest jeszcze lepsza od swych poprzedniczek. Autorka poruszyła ważne tematy. Nadał im odpowiedni wyraz. Napisała historię wciągającą, pełną zagadek i niewiadomych. Gdzie tajemniczość i mrok świetnie wypełnia się ze śledztwem i jego założeniami. Główny bohater, Tomasz Radwan to nadal bystry umysł. Ambitny, dociekliwy i nieustępliwy. Na stopie prywatnej wszystko idzie po jego myśli. Ma Lenę i sytuacja jeszcze trochę zmieni się o sto osiemdziesiąt stopni. Trzymałam za nich kciuki. Za bezpieczne rozwiązanie zagadki. A zagadka byłą niemała. Autorka świetnie wodziła mnie za nos. Dodawała odrobinę informacji, po czym pauzowała wzbudzając moją jeszcze większą ciekawość. Drobiazgowe śledztwo, na pozór nic nie znaczące tropy. Krok po kroku, puzzel po puzzlu. Układanka nabierała ostatecznego obrazu. Obrazu, który mnie zaskoczył. Historia mocno trzymała mnie w napięciu. Byłam ogromnie zaintrygowana kolejno dokładanymi wątkami. Cała fabuła została dokładnie przemyślana. Od początku do samego końca nic nie wychodziło poza plan. Nic nie odstawało i nie gryzło się z całością. Pod względem akcji i sensacji to perfekcja. Zostałam wessana i z uwagą śledziłam tekst oraz poczynania głównego bohatera. Nie mogłam się już doczekać aż poznam prawdę. Aż dowiem się o co w tym wszystkim chodzi. Finał mnie zaskoczył. Spodziewałam się czegoś przewrotnego ale akurat nie tego. Wszystkiemu winna doskonałą kreacja bohaterów drugoplanowych. Z ogromna przyjemnością czytałam lekturę. Dostarczyła mi wielu emocji. Cieszę się, że mogłam poznać kolejne wydarzenia z tak dobrze znanymi mi postaciami z pierwszego tomu serii. Mam tylko nadzieje, że na tym nie koniec. Czekam na więcej. Z przyjemnością sięgnę po kolejne książki autorki, jeśli będę miała taką okazję. Autorka pisze ciekawie i mimo poważnej historii robi to z lekkością. Przez powieść się frunie. Czyta sieja ekspresowo. Dostarcza emocji i trzyma w skupieniu. Jeśli szukacie dobrego kryminału, ze świetnymi bohaterami i dopracowanym śledztwem to jest to książka dla Was. I tak na koniec może zaznaczę, że skoro jest to kontynuacja "Beboka", to warto się z nią zapoznać przed sięgnięciem po tę lekturę. Warto ale nie musowo. To bowiem dwie całkiem odrębne historie. Ale dzięki temu lepiej wczujecie się w bohaterów i sposób prowadzenia dochodzenia oraz rozwiązywania zagadek.

Polecam.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz