"Tajemnice przyjaźni" Dagmara Rek



Opis wydawcy:


Julia jest szanowaną Panią Dyrektor, prowadzi stateczne życie u boku swojego męża. Jej celem jest kariera, jednak dowiaduje się, że zaszła w nieplanowaną ciążę. Będzie musiała zwolnić.

Mimo to razem z mężem wyczekują pierwszego dziecka, dopóki on... nie znika w niewyjaśnionych okolicznościach.

Karolina to dawna przyjaciółka Julii, która również zachodzi w ciążę. Niestety ojciec dziecka nie akceptuje tego i zmusza kobietę do oddania małego do rodziny zastępczej. Od tej pory życie kobiety się zmienia. Z dnia na dzień zostaje sama – bez dziecka i ukochanego mężczyzny.

Julia i Karolina próbują odnowić kontakt po latach rozłąki. To, co dowiadują się o sobie nawzajem, wywróci ich życie do góry nogami.
Czy prawda zaprowadzi któreś z nich do... śmierci?


Tom: I
Seria: -
Premiera: 10.11.2022
Ilość stron: 150
Wydawnictwo: Spark




Moja opinia:


"Gdy rodzina jest blisko siebie, razem są w stanie osiągnąć wszystko. A prawdziwy dom znajduje się właśnie tam, gdzie serca, które biją jednym rytmem."


   Niegdyś Karolina i Julia były przyjaciółkami. Znały się od małego, choć dzielił ich status społeczny. Lecz później ich drogi się rozeszły by teraz po dekadzie ponownie mogły się spotkać.
   Julia jest szczęśliwą żoną Adriana i wkrótce zostaną rodzicami. Niestety mężczyzna znika w niewyjaśnionych okolicznościach.
   Karolina ma za sobą adopcję syna, gdyż ojciec dziecka nie był chętny na takie zobowiązanie. 
   Jakie sekrety i tajemnice ujrzą światło dzienne? Czy odnowienie przyjaźni okaże się być dla kobiet błogosławieństwem i ogromnym wsparciem? Czy może wręcz przeciwnie - okaże się przeszkodą nie do pokonania?

   Piękna i romantyczna okładka zwróciła moją uwagę. Ciekawość rozbudził natomiast opis. Byłam ogromnie ciekawa tego, jaka to będzie historia.
   Po opisie oczywiście zgadłam o jaką tajemnicę chodziło. Ale nie przypuszczałam, że okaże się taka zaskakująca w swym przebiegu. 
   Tak w ogóle to zostałam zaskoczona także narracją. Wieloosobową, co pozwoliło mi bardziej się wczuć w bohaterów. Zrozumieć ich postępowanie. Choć może nie wszystko ale czy zawsze idzie po naszej myśli?
    Bardzo podobało mi się podkreślenie w powieści tego, że nie status społeczny, zasób portfela, czy stan konta czyni człowieka lepszym. Bardziej powinniśmy się skupiać na innych wartościach. Na przyjaźni, miłości, osobach wokół nas. 
   Dzięki temu właśnie polubiłam główne bohaterki. To, że mimo przeszłości potrafiły znaleźć w życiu to, co najważniejsze. A one same były sympatyczne. Adrian także pokazywał plusy. Oczywiście poza jedną, dość znaczącą skazą ale widziałam w nim przemianę. 
    To nie jest lekka i łatwa historia, jak przypuszczałam na początku zanim zaczęłam czytać. Posiada złożoność, która powoduje, że akcja nabiera tempa i dostarcza adrenaliny. Zaskakująca i nieprzewidywalna.
   Bardzo dobrze i szybko mi się czytało tę lekturę. Niestety mam kilka zastrzeżeń. Przede wszystkim zabrakło mi dialogów. Przy takim pomyśle i prowadzeniu wydarzeń aż chciałoby się z jeszcze bliższa poznać wszystkie wątki a nie tylko czytać jako opisy wątków. Można śmiało było spowolnić bieg wydarzeń, skupić się na dodawanych wątkach i rozbudować je. Zbyt szybko przeskakiwały po sobie. Przez to także emocji było zdecydowanie mniej. Miałam wrażenie, że jest niedopracowana. Świetny pomysł na historię ale jak dla mnie mało wciągająca. Jestem oczywiście ogromnie ciekawa dalszych losów bohaterów i jeśli będę miała takową możliwość, to będę chciała je przeczytać, gry ukaże się drugi tom. 
    Mimo tych minusików uważam, że książka jest warta poznania. Warto przezcytania historii kobiet, która okazała się być trudna. Jaką podjęłabym decyzję będąc na ich miejscu? Nie mam zielonego pojęcia. Ciężko jest postawić się na czyimś miejscu. A wy? Czekam na wasze opinie.





Współpraca: Wydawnictwo Spark 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz