"Nie jesteś sama" Karolina Winiarska



Opis wydawcy:


„Nie jesteś sama” to powieść obyczajowa w klimacie komedii familijnej: ciepłej, wzruszającej i zabawnej. Trzy główne bohaterki– dwie siostry: Kingę i Jagodę oraz ich mamę Helenę – poznajemy, gdy umiera Zenon, ojciec i mąż. Kobiety dostają niezwykły spadek po człowieku, który większość życia spędził na morzu. Czy szachowy pionek, bilet na film sprzed lat oraz torebka nasion – to tylko przypadkowy testament, czy coś więcej?


Premiera: 08.06.2022
Ilość stron: 336
Wydawnictwo: Dlaczemu




Moja opinia:

   
   Helena i Zenon Szczęśliwi są małżeństwem od lat. Ale większość tego czasu Zenon spędza na morzu. Z córkami Kingą i Jagodą widuje się przez to okazjonalnie. Tak naprawdę te trzy kobiety go nie znają. A to wkrótce wychodzi na jaw, gdy mężczyzna umiera zostawiając kobietom swego życia dość osobliwy testament: pionek szachowy, bilet na film sprzed lat oraz torebka nasion. 
   O co w tym wszystkim chodzi? Jaki plan miał Zenone? Jak sobie poradzą jego kobiety, gdy go zabraknie?

   To moje pierwsze spotkanie z twórczością autorki. Skusiłam się ze względu na tytuł dodający otuchy a także opis, który mocno mnie zaintrygował. Do tego informacja, iż jest to "powieść obyczajowa w klimacie komedii familijnej".
   Od razu na pierwszy plan wysunęło się moje pytanie i konsternacja. Śmierć człowieka, ojca i męża, a tu klimat komedii. No nie powiem. Miałam mnóstwo obaw.
 I niestety to jedne się potwierdziło. Przejść nad śmiercią człowieka bez praktycznie żadnych emocji? To co widziałam, to jak zachowywały się te trzy wspomniane wyżej kobiety wzbudziło grozę. Tak jakby Zenon nic dla nich nie znaczył. Gdzieś mi zabrakło tej powagi sytuacji i tego smutku. Na szczęście to tylko jeden minus - reszta to same plusy. 
   Pod względem liczby bohaterów było było ich dużo. Trzy kobiety, ich bliscy plus dodatkowe, które dochodziły w trakcie. Na szczęście były indywidualnymi postaciami ze swoimi cechami charakteru. 
   Nie powiem, całkiem przyjemnie podglądałam poczynania głównych bohaterek. To faktycznie okazała się humorystyczna powieść obyczajowa. Taka z przemyśleniami. Autorka bowiem przygotowała dla czytelników pewną niespodziankę w każdym rozdziale. Dla mnie była bardzo pomocna i zwracała uwagę na kluczowe aspekty każdego z wątków. To było niezwykle trafne i motywujące. Zmuszające do refleksji nad własnym życiem i własnym postępowaniem. 
   Bardzo dobra lektura. Rozbudowana, przemyślana, z dobrze wykreowanymi bohaterami. Autorka ma fajny, lekki styl a akcja płynęła naturalnie i niewymuszona. Uważam, że warto zwrócić uwagę na tę pozycję.

Polecam





Współpraca: Wydawnictwo Dlaczemu




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz