"Księżniczka" Aniela Wilk



Opis wydawcy:


W życiu trzydziestoletniej psychoterapeutki, Blanki Zielińskiej, wszystko nareszcie zaczyna się układać. Osiągnęła niezależność finansową, klinika, którą prowadzi z przyjaciółką, cieszy się coraz większą renomą, a ukochany brat bliźniak właśnie się żeni.

Niestety dzień ślubu zmienia się w koszmar, a zaplanowane i poukładane życie Blanki rozsypuje się niczym domek z kart. Brat znika, a ponura rodzinna przeszłość znów staje się teraźniejszością. Ojciec, który dorobił się na gangsterce oraz dzikiej reprywatyzacji, wciąż działa poza prawem i próbuje wciągnąć Blankę w przestępczą machinę zależności. Nie cofa się przed niczym. Przekupstwem, nękaniem i zastraszaniem w końcu udaje mu się skłonić córkę do współpracy. Blanka ma pomóc Redowi, jednemu z żołnierzy mafii, który pilnie potrzebuje psychoterapii.

Rozpoczyna się dziwna, pełna napięcia gra między Redem, mężczyzną walczącym z własnymi mrocznymi demonami, a Blanką, która - choć podejrzliwa i nieufna - chce przede wszystkim dobrze wykonać swoją pracę. Stopniowo w ten zawodowy układ wkrada się fascynacja, wszystko wymyka się spod kontroli, a tajemnicze wiadomości od zaginionego brata dodatkowo komplikują i tak już niełatwą sytuację Blanki…


Premiera: 01.06.2022
Ilość stron: 320
Wydawnictwo: Muza S.A. /Grzeszne Książki




Moja opinia:


   Blanka Zielińska odcięła się całkowicie od przeszłości. Zostawiła za sobą wszystko co znała od małego, za marzenia o niezależności i samodzielności. Praca psychoterapeuty daje jej pełną satysfakcję i w końcu jest zadowolona ze swojego nowego życia oraz poczynionych osiągnięć. 
   Julek, brat bliźniak Blanki ma zmienić stan cywilny. Niestety w dniu ślubu pan młody dezerteruje a Blanka musi zmierzyć się ze skutkami jego decyzji. Ojciec wkracza do akcji i wymusza na niej terapię dla Reda, jednego z jego żołnierzy. 
   Niewidoczna linia w relacji terapeuta - pacjent z każdą kolejną chwilą stopniowo zanika. Ona za wszelką cenę pragnie mu pomóc w walce z jego demonami ale do tego wszystkiego dołącza pożądanie, które jest zakazane i mocno nieprofesjonalne. 
   Kim jest Red i co mu dolega? Co z Julkiem? Co zrobi ojciec Blanki? I jak ona sama postąpi? Co jest prawdą, a co kłamstwem, misternie uknutą intrygą?

   To moje trzecie spotkanie z twórczością autorki. Tym razem jest to historia okraszona dużą dawką humoru. Ironii i jadu. Mi akurat w takie formie to odpowiada. Do tego narracja w pierwszej osobie, która pozwoliła mi spojrzeć z bliska na główną bohaterkę. Śmiechu było co niemiara. Oj, od razu mi się nastrój poprawił.
   I ta wesołość zgrabnie przeplatała się z chemią i żarem między bohaterami. Aż skwierczało. Przyjemnie było czytać to stopniowanie napięcia między nimi. To przyciąganie. Te iskry, które przeskakiwały.
   Za to sceny miłosne jak się pojawiły to konkretne. Bez cackania się i bez zbędnych elementów. Były intensywne i spalające. Zdecydowanie działały na wyobraźnię. 
  Tylko co do jednej z nich mam wątpliwości, jeśli chodzi o realność. Nie do końca jestem pewna, czy Red z uwagi na swoją sytuację zdrowotną, byłby zdolny do takiej intensywności pod prysznicem. Próbowałam sobie to zwizualizować ale niestety moja wyobraźnia padła. Dlatego nie mam zielonego pojęcia, czy to byłoby możliwe. Chyba, że faktycznie taki z niego byczek i ma tyle siły z tak dobrą koordynację ruchową, hehe.
  Główna bohaterka była świetna. Jej przemyślenia, jej temperament. Księżniczka jak się patrzy. A tu noskiem pokręcę, tam powiem co mi nie pasuje, a to stanę i popatrzę. Z drugiej strony waleczna i odważna. Silna i inteligentna. Zresztą mając "wychowanie mafijne" musiała poznać mrok. Z pakietem słodkich i mrocznych elementów. Wyszło z tego bardzo fajne połączenie.
   Autorka ładnie trzymała napięcie i co rusz zmieniała emocje. Żonglowała nimi.  Tylko to zniknięcie Julka mogło zostać wyjaśnione, skoro pojawiły się, wspomniane w opisie książki, tajemnicze wiadomości od niego. Chyba, że będzie kontynuacja, bo nie ukrywam, że zakończenie historii mnie zaskoczyło i pojawiło się wiele pytań biorąc pod uwagę przypadłość Reda. Zacieram łapki i trzymam mocno kciuki.
   Mroczny świat. Mafijne zagrywki. Zakazana relacja. Żar uniesień miłosnych. To wszystko zwieńczone niewybrednym humorem. Autorka kupiła mnie tą historią. Czytałam lekturę z ogromną przyjemnością. Spędziłam z nią przyjemne chwile. 
   Zobaczcie sami co spotka Blankę Zielińską. Przyjrzyjcie się z bliska Redowi. Poznajcie urokliwego Szamana. Dobra zabawa z nutką powagi zapewniona. 

Polecam 





Współpraca Wydawnictwo Muza S.A. 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz