"60" Magdalena Pyznar



Opis:

Walerija, rosyjska modelka, finalistka znanego programu „Models On”, prowadzi w Warszawie naprawdę intensywne życie. Od melanżu do imprezy, od kreski do kieliszka. Jej wzloty i upadki śledzą w social mediach tysiące fanów.

Podczas jednej z imprez w klubie poznaje tajemniczego Dawida o ciemnych oczach i charakterystycznej bliźnie na klatce piersiowej. To, co poczują do siebie tej nocy, totalnie pokrzyżuje im plany i wywróci ich życie do góry nogami.

Dwa dni po tym elektryzującym spotkaniu mężczyzna musi się ukryć, bo jeden z jego współpracowników zaczyna regularnie odwiedzać prokuraturę… Zafascynowana Dawidem Walerija decyduje się wyjechać z nim do Hiszpanii. Tam Dawid odkrywa przed nią karty i daje jej wybór: ma być wobec niego całkowicie lojalna i porzucić publiczne życie albo się rozstaną i zerwą wszelkie kontakty. Walerija zna jedynie życie na świeczniku, ale teraz może ono kosztować ją zarówno wolność, jak i miłość...


Premiera: 18.05.2022
Ilość stron: 352
Wydawnictwo Otwarte




Moja opinia: 


"Każdy nasz krok niesie jakieś konsekwencje. Jedne przynoszą pozytywy, inne mogą zniszczyć nam życie."


   Walerija odkąd wzięła udział w programie Models On, zmieniła swoje życie o sto osiemdziesiąt stopni. Rosyjska modelka prowadzi w Warszawie niezwykle intensywne życie. Nie stroni od imprez, używek i facetów na jedną noc. Ma powód by zachowywać się tak a nie inaczej. Dość poważny i druzgoczący.
    Dawid to tajemniczy biznesmen, który pewnej nocy w klubie trafia na fascynującą kobietę. Tę noc spędzą razem. A dwa dni później Walerija postanawia wyjechać z nim do Hiszpanii.
   Po pierwsze coś ich do siebie ciągnie, a po drugie jeden ze współpracowników Dawida zbyt często odwiedza prokuraturę.
   Kim jest Dawid? Czy Walerija zostanie z nim, gdy pozna prawdę? Czy porzuci blichtr i sławę dla mężczyzny? Czy on jest tego wszystkiego wart? Co takiego wydarzy się w stolicy podczas ich nieobecności? Czym, bądź kim jest tytułowa 60?

    Powiem szczerze, że z ostrożnością podchodzę do takich książek. Do powieści, których autorzy dali się poznać widzom dzięki jakiemuś programowi. 
    Tym razem jednak skusił mnie sam tajemniczy tytuł i opis, po którym w mojej głowie mnożyły się pytania.
    I tak na dobrą sprawę ta książka mnie zaskoczyła. W miarę przekręcania kartek czułam jeszcze większy niepokój. Jeszcze większe miałam obawy, które sukcesywnie wzrastały w miarę przekręcania kartek.
   Otóż musicie wiedzieć, że to nie jest słodki romans. To nie jest historia, przy której można wzdychać nad pięknem uczucia. Jest romansem, fakt. Ale dla mnie to bardziej kryminał/sensacja. Skusiłam się na to porównanie z jednego prostego powodu - zdecydowanie przeważają tutaj wątki sensacyjne czy zatargi z prawem, niż same zbliżenia. Co nie znaczy, że nie warto im się przyjrzeć z bliska. Bo warto. Były erotyczne, odważne i rozgrywające.
   Autorka wprowadziła zamęt w moim umyśle. Skutecznie mnie zmyliła. To nie jest lekka lektura. To nie jest urocza historia. To powieść, która pokazuje jak cienka jest granica między dobrem a złem. Jak mylne bywają nasze osądy względem ludzi. Jak sława zmienia ludzi. Jak człowiek człowiekowi nie jest rownyy. A przede wszystkim to, że nie warto osądzać człowieka przez jego pracę czy pomysły na życie. Zdecydowanie bardziej warto zwrócić uwagę na jego czyny i zachowanie.
  W miarę przekręcania kartek co chwilę łapałam się na tym, że to wszystko napisała kobieta. Na serio, gdybym nie wiedziała, to na bank obstawiałabym mężczyznę. Tak mocna i wyrazista okazała się ta lektura.
   Mam oczywiście kilka zastrzeżeń odnoście niektórych opisów, takich jak chociażby "wsunął język w jej gardło" (gdzie od razu na myśl wpadło, że może by jeszcze zbadał migdałki, hihi), czy "Wydała z siebie odgłos zbliżony do skomlenia psa (odnośnie sceny łóżkowej). Można było to troszkę osłodzić.
   Z drugiej strony ta książka taka właśnie jest. Mocna, ostra, wyrazista i zaskakująca. Wielowątkowa. Każda kolejna scena wprowadza czytelnika w jeszcze większą konsternację. Obdziera ze złudzeń. Pokazuje świat takim jakim jest. Niesprawiedliwym. 
   Bardzo dobry debiut. Czytałam go z przyjemnością. Osnuty smutkiem oraz powagą. Dynamiczny i pełen przewrotności. Zdecydowanie inny niż początkowo zakładałam. A to dobrze świadczy, bowiem udało się autorce wprowadzić mnie w manowce. Dostarczyła mi wielu emocji. Tych skrajnych również. 
   Także jeśli szukacie czegoś ostrego i wciągającego to śmiało możecie czytać. Odkryjcie prawdę o "60". Zobaczcie sami co czeka na bohaterów. Warto.

Polecam.





Współpraca: Wydawnictwo Otwarte




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz