"Najlepszy czeski stand-up" Milos Cermak, Ludek Stanek




Moja opinia:

"Życie płciowe ma różne fazy i szczerze mówiąc, żadna nie jest idealna.
Najpierw nie macie z kim.
Potem nie macie gdzie.
A kiedy już macie i z kim i macie gdzie, to nie macie kiedy. I już nie zawsze się chce. Ale jeśli macie dwadzieścia czy trzydzieści lat, nigdy się do tego nie przyznacie."



   Ta pozycja to zdecydowanie dla pełnoletnich. Co w niej znajdziemy? Żarty, humor i seks. Dużo seksu. Przecież dla mężczyzn to podstawa, prawda? Myślą o nim jako nastolatkowie, później jako dorośli i będąc w średnim wieku. I w każdym z tych etapów spostrzeżenia różnią się diametralnie.
Dwaj czescy standup'erzy opowiadają żartem i niewybrednym dowcipem życie mężczyzn. Wzloty i  upadki. To, jak z codzienności i wydawałoby się nic nie znaczących momentów, można się zdrowo pośmiać. Przecież nie trzeba z ponurą miną iść do przodu. Duża dawka humoru oraz dowcipu w szarej i nudnej codzienności jest nawet wskazana.

"Dziecko jest jak pierdnięcie - każdy toleruje tylko swoje."

   Uśmiałam się, aż mnie boli szczęka. Nie wiedziałam, że z nawet butów na rzep można zrobić dowcip. Przeżywanie drugiej młodości czy wysyłanie zdjęć genitaliów. Porównywanie małżeństwa do sieci wi-fi - jest tego masa. A powody, dla których robią mężczyźni w średnim wieku pewne rzeczy są zabawne aż do łez. Podczas lektury czułam się jakbym siedziała w pierwszym rzędzie sali i słuchała występu kabareciarzy. Tylko z jednym plusem - wszystko dokładnie słyszałam, słowo w słowo a widzowie nie zagłuszali występu brawami. Genialna książka. Każdy kolejny poruszany aspekt przyciągał moją uwagę. Choć pozycja dla pełnoletnich, to wbrew pozorom nie było tu obleśnych tekstów czy scen ociekających wulgarnym seksem. Wszystkie przyprawy tego dania zostały zrównoważone. I powiem Wam, że ilustracje też tu są. Jakie? Musicie przekonać się sami.

   Dajcie się porwać na tę łódkę po wzburzonych wodach - męskie życie okiem panów w średnim wieku jest bardziej ciekawe i zabawne niż może się nam, szczególnie kobietom, wydawać. Mimo wstępnych obaw jestem pozytywna zaskoczona tą książką. Panowie zrobili występ godny największych kabareciarzy świata. Dajcie się zaskoczyć.

Polecam






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz