"Morderca jest wśród nas" Lucy Foley



Opis:

Grupa przyjaciół spędza przerwę świąteczną w luksusowej chacie myśliwskiej na odludziu. Największe od dziesięcioleci opady śniegu sprawiają, że zostają odcięci od świata.
Zabawa trwa w najlepsze. Do momentu, gdy jedno z nich zostaje znalezione martwe.

Dziewięcioro przyjaciół, jeden morderca.

To miała być tylko zabawa. Teraz jedno z nich nie żyje, a zbrodnię mógł popełnić ktoś z ich grona. Albo ktoś, kto ich obserwuje… Komu można ufać, a kto jest mordercą? Mówi się, że przyjaciół należy trzymać blisko, a wrogów jeszcze bliżej. Ale czy na pewno?

   
Premiera: 16.10.2019
Ilość stron: 384
Wydawnictwo: Filia





Moja opinia:

   
Co jest najważniejsze dla paczki przyjaciół? Świętowanie kolejnego roku tej przyjaźni. W końcu nie znają się od dziś.

  Grupa dziewięciu osób postanawia spędzić sylwestra w zaśnieżonej i odciętej od świata dziczy szkockich Highlandów. Oto oni: Nick i Bo, Sarina i Giles (oraz ich sześciomiesięczna córka Priya), Emma i Mark, Miranda i Julien oraz singielka Katie. Każdy z nich ma swoje życie, swoją pracę, zajęcia a mimo wszystko ciągle się ze sobą komunikują, choć od ukończenia szkoły minęło już kilka lat. Znają się jak łyse konie - tylko czy aby na pewno? Zamieszkują domki mając do dyspozycji nowoczesną chatę myśliwską. Całą tą posiadłością na polecenie zagranicznego szefa nadzoruje Heather, Doug i Ian. Tych troje ma swoją przeszłość, o której próbują zapomnieć w dziczy. Z dala od miast i ludzi - od wspomnień. Każdy z nich ma coś na sumieniu. Pracują razem a jednak nic o sobie wzajemnie nie wiedzą. Ich klienci świętują i się bawią. W końcu to odpowiednia okazja. Powracają do przeszłości wspominając. Tylko czy te ciemne chmury nad ich głowami nie zwiastują przypadkiem potężnej burzy? Te wspólne dni będą testem i muszą się zmierzyć z jego wynikami. Na domiar złego w pobliżu grasuje Rozpruwacz Highlandów i kłusownicy. Zabawa trwa w najlepsze aż dochodzi do makabrycznego morderstwa. Kim jest zabójca i jaki ma cel?

   Bardzo mocna książka o przyjaźni. O jej sile i prawdziwości. O tym, do czego jest zdolny człowiek aby się wpasować. Nie wszystko widocznym gołym okiem jest prawdą. Przeszłość, którą bohaterowie dźwigają na swych plecach w każdej chwili może upaść rozsypując się pod nogi tym, którzy lepiej by o niej nie wiedzieli. Autorka idealnie stopniowała napięcie. Wydarzenia zostały podzielone na to co było oraz na to co jest i w najmniej oczekiwanym momencie mieszane. Poznawałam także wydarzenia okiem kilkorga bohaterów tej książki. Dzięki temu mogłam poznać ich przeszłość i to jak ona ich zmieniła. To dodatkowo mąciło wzburzone wody oceanu. Z precyzją watki mieszały się niszcząc tym samym moje dotychczasowe tropy i obraz. Jak już myślałam kto zginął to brakowało mi sprawcy. A jak już znalazł się morderca to myślałam nad tym, kto u diaska zginął. Wiedziałam od początku o jaką chodzi płeć ale nie wiedziałam kto stał się celem w tej grze i dlaczego. Coś tam przeczuwałam - fakt. Ale i tak finisz był sporym zaskoczeniem.

   Lektura okazała się być wciągająca. Akcja i napięcie idealnie stopniowane. Autorka zwodziła mnie.  Podawała na tacy smakowite kaski, które układały się w całość, po czym niepostrzeżenie podchodziła i wytrącała mi ją z rąk. I wychodzi na to, że nie jesteśmy w stanie w stu procentach poznać drugiego człowieka. Bo on i tak pokaże nam to, co chcemy zobaczyć. No to pasuje a nie to co kryje się głęboko w sercu.

Polecam






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz