"Testament dziadka. Dworek nad Biebrzą. Tom III" Urszula Gajdowska

[reklama] Szara Godzina



Opis wydawcy: 

Lato 1824 r. Do Londynu przybywa hrabia Maurycy Modliński. Prowadząc sekretne śledztwo, obejmuje posadę guwernera Cecila Cavendisha, uważanego za szaleńca niezdolnego do objęcia rodowego dziedzictwa. Z tego powodu nad rodziną wisi widmo utraty majątku i pozycji w świecie arystokracji. Tymczasem siostra młodego barona, Cordelia, prowadzi w tajemnicy poszukiwania skarbu, o którym dziadek napisał w swoim testamencie.

Czy hrabia Maurycy Modliński wyjawi jej powód, dla którego przybył do Londynu? Czy Cecil zdoła pokonać lęk i odzyska wiarę w siebie? Komu zależy na zagarnięciu majątku Cavendishów?

Flirty i romanse, odważne, wyzwolone kobiety, niebezpieczne przygody oraz szokujące XIX-wieczne kuracje medyczne. "Testament dziadka" to trzeci i ostatni osobny tom obyczajowo-historycznego cyklu Dworek nad Biebrzą Urszuli Gajdowskiej, autorki popularnej sagi W dolinie Narwi.


Tom: III
Seria: Dworek nad Biebrzą
Premiera: 20.09.2023
Ilość stron: 320


Moja opinia:

[Reklama] Szara Godzina

   Po raz trzeci przenosimy się w czasie. I po raz trzeci podążamy ramię w ramię z bohaterami w poszukiwaniu prawdy.
   Trzeci tom serii to historia hulaki, bawidamka, nikczemnika i jednocześnie żartownisia Maurycego Modlińskiego. Została mu postawiona pewna siebie, odważna, ambitna, wyzwolona jak na tamte czasy panna Cordelia Cavendish. 
   Ta para zapewniła mi wyśmienitą rozrywkę. Ich starcia, spięcia i przekomarzania cudownie podsycały moją ciekawość. I zdecydowanie sukcesywnie coraz bardziej radowały moje serce. Ich historia miłosna była obłędna. Dosłownie przepadłam. Polubiłam ich - zresztą inaczej być nie mogło. Nawet patrząc na poprzednie dwie pary z tej serii miałam pewność, że i tym razem będzie bardzo dobrze.
   Autorka kolejny raz umiejętnie zaplanowała śledztwo i tajemnice, które stopniowo puzzel po puzzle trafiały na swoje miejsce dając obraz całej sytuacji. Obraz pełen elementów zaskoczenia. 
    Barwnie oddany klimat tamtych lat kolejny raz mnie o oczarował. Miałam nieodparte przeświadczenie, że przeniosłam się w czasie. Jakbym zamknęła oczy i zrobiła skok w przeszłość.
   Po raz trzeci również Urszula Gajdowska pokazała jak działali medycy i jakie stosowali środki. Zaskakujące i przerażające. Na ogromną przy tej okazji zasługuje problematyka choroby, jaka została tutaj poruszona. Zdecydowanie inaczej się ją współczesnie diagnozuje i wprowadza rehabilitację. W tamtych czasach było to niemożliwe.
   Kolejny plus to bardzo dobry pomysł ciekawostek historycznych wplątanych w fabułę. 
   I bezapelacyjnie romans. O nim w poprzednich częściach mało wspominałam ale to takie cudowne poczytać nieśmiałe początki nowości uniesień dla pań w porównaniu ze współczesną literaturą. Bajka.
   Cóż mogę powiedzieć - idealne podsumowanie tej serii. Jestem nią oczarowana. Autorka zaserwowała mi rollercoaster emocjonalny i zabrała na przygodę pełną wybojów i niewiadomych. To była czysta przyjemność.
   Zachęcam do czytania najlepiej z zachowaniem chronologii.

Polecam 


▪️▪️▪️
#urszulagajdowska #testamentdziadka #dworeknadbiebrzą #szaragodzina #książkowyświat #czasnaczytanie #molksiążkowy #bookwormessentials #książkowo #książkohilizm #bookaddict #czytamwszędzie #allthebooks #romansiara #zksiążkąwkadrze #amreading #powieść #booking #czytamsercem #booksmylove #booktography #instaksiążka #bookart #książkidlakobiet #readingissexy #bookandflowers #bookforever  #recenzja #wyzwaniegranicepl







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz