"Wspaniałe królestwa. Dzieje Europy środkowej" Martyn Rady

[reklama] Bellona


Opis wydawcy:

Czy potrzebna jest nowa książka o historii Europy Środkowej? Okazuje się, że tak. Bo cóż to takiego – Europa Środkowa? Rady proponuje nam spojrzenie nieco bardziej kompleksowe i geograficznie szersze, obejmujące ziemie niemieckie, ale także Szwajcarię czy Ukrainę. I to właśnie jest nasza Europa. Od wieków pełna niepokoju, twórcza, kreatywna, ale i niekiedy nazbyt brutalna i agresywna, pełna odwiecznie ścierających się koncepcji i wizji. Historia Rady’ego to nie sucha praca naukowa, przeciążona datami i nazwiskami.

To raczej swobodna podróż, która przypomina rejs leniwą rzeką, niosąca nas zakolami po zmieniającej się mapie Europy Środkowej tak, abyśmy mogli zobaczyć i zrozumieć więcej. To opowieść o echach historii niekiedy zapomnianych, ale które tak naprawdę nigdy nie przebrzmiały, bowiem kształtują nasze życie tu i teraz. To podróż wiodąca nas momentami przez miejsca straszne i pełne grozy, ale i takie, które były świtem nowej nadziei i naszej wspólnej przyszłości. Wielką zasługą autora jest to, iż w tak barwny i ciekawy sposób potrafi snuć tę opowieść, przemycając nam przy tym pokaźne zasoby wiedzy o nas samych i dla kolorytu wplatając przesmaczne kęski, które czynią lekturę prawdziwą ucztą. Czy wiedzieliście, że Tycho Brahe mieszkał z łosiem? Nie? Musicie przeczytać „Wspaniałe królestwa”.


Premiera: 22.11.2023
Ilość stron: 590



Moja opinia:

[Reklama] Bellona

   Zainteresowaniem historią zaraziłam się od mojego męża, który uwielbiał ten przedmiot w szkole. Do tej pory jest to jedyny gatunek literacki, jaki czyta. A ja uwielbiam słuchać, jak opowiada o tym co przeczytał, nie raz racząc mnie ciekawymi smaczkami.
   Książka Martyna Radyna to niezwykle ciekawy podręcznik. Zawiera wiele powszechnie znanych informacji ale nie tylko. Znajdziemy tam także wiele ciekawostek, o których osobiście nie miałam zielonego pojęcia.
   Autor pisze w naprawdę przystępnym języku z każdym kolejnym rozdziałem ciekawiąc coraz bardziej. Podczas lektury fascynacja wzrasta a apetyt na wiedzę sukcesywnie rośnie. 
    Miałam wrażenie, że razem z autorem wyruszyłam w podróż. W podróż, która dostarcza wiedzy i pobudza wyobraźnię. Ale także odkrywa wiele wątków, o których nie jest głośno ale powinno. 
    Jestem fanką takich opowieści. Lekkości stylu, gdzie przemycając fakty mamy wrażenie, jakbyśmy oglądali film. Film niezwykle interesujący i pasjonujący. 
   Autor poparł swoje dzieło wieloma przypisami i odnośnikami. Czy chociażby indeks osób, jeśli zainteresuje nas dana postać. To jeszcze bardziej może pomóc poszerzyć naszą wiedzę. A także może być pożądaną pozycją dla uczniów czy studentów do pisania chociażby prac zaliczeniowych. Naprawdę bardzo wartościowa pozycja. Warto na nią zwrócić uwagę, szczególnie że dołączone ilustracje również stanowią nie lada gratkę. Twarda oprawa jest kropką nad "i". Kropką nad historią opowiedzianą z ogromną pasją.

Polecam 


▪️▪️▪️
#martynrady #wspaniałekrólestwo #dziejeeuropyśrodkowej #wydawnictwobellona #książkahistoryczna #lubimyczytać #booklovers #kochamksiążki #wyzwaniegranicepl #recenzja



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz